Blog & News

Despre provocările actuale

Scriam in luna Noiembrie un articol despre provocările perioadei următoare. Iată-ne la aproximativ 6 luni de la acel moment, încercănd să descifrăm ce anume mai este de actualitate, din provocările identificate la acel moment:

  1. Criza de management – valabilă atât pentru public cît și pentru privat; deja managerii din România încearcă să înțeleagă acest nou model economic, în care sectorul public este mai bine remunerat decât cel privat; nu pentru că ar exista performanță, și aceasta ar trebui recompensată ci pentru că …..; oricum vom înțelege ce s-a întâmplat peste un timp când va ieși la iveală cine și ce a câștigat pe termen lung din această abordare; pe termen scurt e destul de clar – a fost dopată din nou piața bancară ( s-au plătit restanțe la credite și s-au făcut / se fac noi credite), s-a cumpărat pentru o bună bucată de vreme liniștea socială și s-a injectat optimism în tot sistemul public.
  2. Achizitiile publice  sau  România blocată; ce e neplăcut este că nimeni pare să nu realizeze sau să discute despre acest lucru; investițiile nu par a fi o prioritate, și atunci când apar, pentru că vor trebui să treacă prin procedurile respective, vor fi  începute după aproximativ 1 an de la momentul inițierii licitațiilor, astfel incât putem spune de pe acum că anul 2017 e pierdut și sunt șanse mari să pierdem si 2018; va fi interesant de văzut la sfârșitul anului cum arată acest indicator
  3. Provocarea specialistilor in constructii – având în vedere nivelul investițional scăzut, acest lucru încă nu este suficient de evident și probabil va începe să se manifeste mai degrabă în a doua jumătate a anului ( vom reveni pe acest subiect )
  4. Forta de munca „blue collars” – mai știți de cele 100 de miliarde de euro pana in 2020 ?  așa ceva nu e posibil! planuri pentru așa ceva poate! forța de muncă disponibilă în România nu poate acoperi necesarul de efort desfășurării unui asemenea program investițional nici la nivelul efortului direct , nici indirect; in schim România se pregătește să devină Start-up Nation – primești bani, nu prea contează ce vrei să faci important e să angajezi încă 3 persoane din banii statului, astfel incât să scadă somajul și să raportăm creștere.
  5. Educatia  – vi se pare că lucrurile se imbunătățesc? tocmai ce am aflat că doctoratele nu vor mai fi controlate intr-un mod independent, deci mai amânăm puțin măsurile reformatoare. Ceea ce ar trebui să sperie este discrepanța  între competențele necesare în piața muncii și ceea ce sistemul livrează. De ce se întâmplă asta? Pentru că sistemul educațional nu e pentru setat pentru adevărații „clienți” care sunt cei pe care îi pregătește ci pentru cei care patronează sistemul și refuză să se schimbe cu viteza cu care se produc schimbările in piața muncii. Curricula e mai degrabă determinată de competentele educatorilor si nu de realitate sau viitor. E un sistem care se erodează singur care un șarpe care își înghite coada.
  6. EARTHS – bătălia pe resurse naturale – trebuie doar să amintim aici doar posibila investiție legată de exploatarea resurselor din Marea Neagă – cifrată ( cum se vehiculează) la minim 40 miliarde de euro! Vom vedea ce va urma pentru că în curând toți operatorii de utilități (ex:apă) în care statul român e majoritar , vor fi preluați treptat pentru eficientizare, de către organizații private.
  7. Resursa umana – mărirea veniturilor in mediul public a zdruncinat serios perspectiva unei piețe corecte în care ești plătit în funcție de performantă; ba mai mult s-a instaurat principiul de plată a neperformanței cu efecte negative atât în public cît și în privat. Din unele analize, înțelegem că în cățiva ani vor ajunge în câmpul muncii „analfabeții funcționali” și atunci va fi o provocare în a crea valoare sau dacă se mai poate crea valoare.
  8. „Value Drain” – acest fenomen se va accentua pentru că lipsa accesului la resurse financiare și lipsa protecției minimale, obligă specialiștii și antreprenorii români să lucreze la prețuri foarte mici, astfel încît tot ceea ce vor realiza este supraviețuirea. În acest context oricine va dori mai mult, individ sau organizație va trebui să răzbată, fără niciun ajutor in afara țării. Dacă domeniul va permite vor lucra direct pentru afară, valoarea fiind astfel drenată în principal în folosul primordial al altora.
  9. Echitate sociala – chiar va fi o performanță să poți explica unui student de ce un fochist la stat căștigă cît un IT-ist în privat!! restul nu mai contează. Stabilirea veniturilor bazat pe acces la funcții publice fără criterii de performanță e „sinucidere economică în masă”.
  10. Teritorialitate – trebuie să adaugăm peisajului extern , de acum câteva luni, cîteva elemente, care vor influența, in opinia noastră, modul în care vom evolua:
    • câștigarea alegerilor de către Trum și relația Trump – Putin
    • referendumul validat din Turcia
    • continuarea conflictului din Ucraina
    • conflictul din Siria și noua lui desfășurare
    • frămîntările din peninsula Coreea (Sud /Nord)
    • Europa cu mai multe viteze
    • Brexitul;
  11. Competitivitate – da, problema ramâne și nimic din ce se intâmplă nu pare să fie sau să urmarească rezolvarea ei. Contrariu și în contradictoriu, măsurile economice par a facilita adâncirea acestei lipse de competitivitate.

Cam atât pentru acum, vom reveni peste 6 luni.

Risk Management, Iași 10-11 Aprilie 2017 – Trainer Ilie Drăgan

Cursul de la Iași, primul de acest fel în acest an aici, a fost o descoperire continuă, atât pentru trainer cât și pentru cursanți. Procesul de învățare a fost facilitat de faptul că participanții au fost foarte activi, tratând cu maximă responsabilitate fiecare exercițiu practic. Multe momente de “Ahaaa…!!” au marcat cele două zile de curs. Noi credem că a fost doar începutul unei relații pe termen lung, cu fiecare dintre ei, mai ales că ne așteptăm ca lucrarea practică ce va fi întocmită de ei, pentru obținerea certificării internaționale, să fie foarte documentată și cu aplicabilitate practică imediată. Iată cum descriu participanții la curs aceasta experiență:

„Au fost două zile pline de informații, abordate într-o manieră ușor de înțeles și exerciții practice stimulative si aplicate domeniului de activitate, de interes pentru fiecare. Abordarea organizaționaă în această manieră e ușor de înțeles de către oricine. Voi incerca să aplic pe niște exemple din domeniul constructiilor (în special analiza cantitativă).” GC, Profesor Universitar Facultatea de Construcții

“Foarte bună! Mi-a plăcut modul de prezentare al informațiilor si grija permanentă de sistematizare a acestora, logica prezentării și forma concluziilor. Aș dori, ca urmare a informațiilor primite, să îmbunătățesc procedura internă a organizației din care fac parte pe linia managementului riscurilor astfel încât această procedură să poată fi utilizată in analizele de risc din organizație.” IM, Inginer producție avioane

“Informația transmisă este amplă. Prezentările cu caracter de overview (despre strategiile firmei și riscul de business sau riscul tehnologic, stakeholders) au fost foarte utile. Foarte utilă informația despre tratarea cu mai multa atenție a echilibrului dintre resursele implicate in proiecte (noi si nu numai) si procese, pentru întâmpinarea conflictelor.” CB, Inginer Software

“O experiență din care am învățat foarte multe despre managementul riscurilor. Puncte tari:

  • Curs bine documentat;
  • Modul de livrare: deschis cu exemple practice, cu multă energie;
  • Noțiuni care pot fi puse imediat in practică.

Intenționez să folosesc una din metode pentru identificarea riscurilor, analiza calitativa; setare plan actiuni pentru câteva, cele mai importante riscuri.” AT, Specialist Marketing & Research

“Am fost impresionat de acest curs. Modul de prezentare, interacțiunea cu auditoriul a fost foarte bună. Am înțeles foarte bine toate noțiunile. Sper să pot implementa la nivelul colaboratorilor din subordine modul de identificare al riscurilor in format complet cauză-risc-efect pentru a putea dezvolta mai bine planul de răspuns. Modul de prezentare a fost excelent!” CN, Inginer Conducător Departament Mentenanță

“Prezentare dinamică și interactivă. Informații care depășesc tema principală a cursului. Abordare clară și la obiect a temei principale.” RG, Inginer Departament Mentenanță

“Cursul a corespuns așteptărilor mele și mi-a plăcut că a fost interactiv. Voi detalia mai mult, de acum inainte, managementul riscurilor.“ HG, Responsabil SSM

“Am putut să mă informez cu noțiunile în ceea ce privește managementul riscurilor. Mi-au plăcut modul de abordare, de prezentare și exercițiile practice. Cuu siguranță voi discuta cu managerul departamentului tehnic, de a lua in discuție posibilitatea introducerii unei poziții de responsabilite legată de managementul riscurilor.” CB, Specialist Tehnic- Investiții

“Acest curs a corespuns așteptărilor mele ,și anume ca la final să stapânim metode de identificare/evaluare părți interesate & context organizațional. În perioada următoare vom identifica și evalua riscurile pe fiecare din procesele organizaționale. Mi-a plăcut foarte mult acest curs și apreciez echilibrul între partea teaoretică și partea practică” CN, Auditor Intern

“Noțiunile privind managementul riscurilor, conceptele și ideile prezentate, consider că sunt extreme de utile și, de fapt, noi le aplicăm, la nivel intuitive, în orice activitate în plan professional sau în viața personală. Acum am aflat și detaliat teoria care stă ăn spatele intuiției. Voi discuta cu colegii mei posibilitățile de optimizare relevate. Atmosfera a fost foarte plăcută și atractivă, cu exemple practice contrucite pe exeperiența cursanților. Mi-a plăcut! Felicitări!”

Următorul curs de managementul riscurilor va fi organizat în Iași in perioada 18-19 iulie 2017

10 lucruri pe care (poate) nu le știi despre managementul proiectelor!

În ultima perioada am avut ocazia să participăm la foarte multe cursuri desfășurate în cadrul unor companii, private de cele mai multe ori, ale căror simptome erau legate de faptul că „nu merg proiectele!”.  Astfel am hotărât să punem in discuție 10 greșeli strategice, cele mai frecvente in opinia noastră, pe care organizațiile le fac in implementarea proiectelor:

  1. Organizațiile nu știu ce sunt proiectele și drept urmare, nu definesc și identifică corect sarcinile de acest fel, cu impact direct pe modul de gestionare;
  2. Organizațiile nu conștientizează că proiectele se conduc diferit de operațiuni;
  3. Managementul, are cel mai frecvent indicatori de performanță legați de operațiunile repetitive si nu de proiecte, ceea ce face ca intreg focusul să fie pe operatiuni, in defavoarea proiectelor;
  4. Proiectele mari, de obicei se intind pe mai multi ani, ceea ce face ca „ownershipul” să nu existe sau să fie fragmentat;
  5. Nu se ințelege exact rolul pe care proiectele il au in dezvoltarea organizațiilor, și că, de fapt, nu există organizații care nu au proiecte în implementare, ci doar organizații care nu știu că au proiecte în derulare;
  6. În mare parte, organizațiile care recunosc că au proiecte, nu iși dezvoltă și o metodologie proprie adaptată organizației si tipului de proiecte, incercând să implementeze, de cele mai multe ori, folosind proceduri si reguli dezvoltate pentru operațiuni repetitive;
  7. Foarte puține organizații fac audit pe managementul proiectelor, sau atunci când il fac, se limitează doar la livrabil, timp si bani, risipind astfel o sursă viabilă de îmbunatațire a modului în care se dezvoltă și conduc proiectele în respectiva organizație;
  8. Numirea managerilor de proiect se face dupa criterii de tip „cine e disponibil”,  „cine se pricepe cel mai bine la acest domeniu”, „cine e expertul nostru pe așa ceva”, neglijându-se faptul că principalele competențe ale managerului de proiect trebuie să fie capacitatea lui de a integra cerințe și coordona resurse din întreaga organizație;
  9. Inițierea proiectelor este confundată de multe ori cu ceea ce se întâmplă in etapa sau faza de pre-proiect, cu trecere directă în planificare sau mai rău, direct în execuție;
  10. Organizațiile eșuează de cele mai multe ori in alinierea strategică a proiectelor cu operațiunile, astfel încât implementarea unui nou proiect, de cele mai multe ori, dezechilibrează organizația și creează conflicte si tensiuni ce ar putea fi evitate.

Despre alte 10 greșeli strategice în implementarea proiectelor vom reveni în mesajul viitor.

Dacă ceva de mai sus îți sună cunoscut, trimite-l celui/celei care ar trebui să ia măsuri ca data viitoare să se reflecteze mai bine 🙂

PMP din prima! – Elena, IT Manager

Cursul PMP Exam Prep la Chisinau cu Ilie Dragan

  A fost pentru mine o ocazie fericita de a participa la acest curs acasă, la Chisinau si m-am bucurat nespus de mult când am aflat că si acest curs va fi condus de Ilie Dragan, pe care l-am cunoscut ca trainer la cursul PM de la A la Z, si suplimentar si faptul ca cursul este orientat pe «metoda RITA» despre care știam deja ca este una dintre cele mai eficiente in pregătirea de examen.

Despre curs si «metoda RITA».

Cursul a confirmat pe deplin așteptările si m-a convins că trebuie obligatoriu să fac acest exercițiu si sa încerc sa iau cu asalt certificarea PMP. Cursul mi-a insuflat încrederea că am toate șansele sa dau acest examen.

Am venit la curs având in spate: participarea la cursul PMP de la A la Z, cam 1/3 din PMBoK citit si experiența de ani buni, lucrați in IT Proiecte ca team member, PM, PO. Ca sa spun mai succint – foarte multa practica si mai putina teorie. Cunoștințe multe, dar haotic acumulate din practici mai puțin standardizate.

In acest context «metoda RITA» a fost exact ceea de ce aveam eu nevoie la acea etapa. Cursul PMP Exam Prep cu Rita Mulcahy mi-a oferit un instrument excepțional de pregătire de examen, care te ajuta sa ordonezi informațiile acumulate, sa extragi esența si sa construiești un schelet al cunoștințelor. Pe acest schelet robust te poți ulterior sprijini in siguranța, asaltând întrebările logice si situaționale de la examen. Rita Mulcahy PMP EXAM PREP Book nu este un manual pentru a învață noțiuni si teorie de Project Management, acesta este mai curând un ghid, care te ajuta cum sa concepi corect noțiunile acumulate din diverse surse, la ce să-ti focusezi atenția si cel mai important – anume de la RITA am învățat abordarea in stil PMI-st a problemelor situaționale. Cursul a oferit si o parte practica foarte consistenta, materiale de pregătire excelente si suficiente.

Foarte mult a contat si stilul lui Ilie Dragan de a preda. Este un trainer extraordinar! Este carismatic, este foarte organizat si structurat in prezentarea materialului de curs. Cursul cu el a fost plin de energie, foarte dinamic, interactiv. Modul de prezentare al lui Ilie este unul bine dozat, cu accentele puse corect si ca volum cântărit exact ca sa cuprindă tot materialul in timpii foarte restrânși de doar 2 zile.

Recomand acest curs tuturor, care doresc sa se pregătească repede, eficient si cu rezultat garantat de susținerea examenului PMP, indiferent de industria si domeniul in care activează.

Despre examen.

Examenul l-am luat din prima încercare!

A fost complicat din mai multe aspecte si anume:

  • Examenul constă din 200 de întrebări «multiple-choice» pentru care se dau 4 ore. Eu am pornit cam lent din start si ca rezultat am fost nevoita in ultima ora sa răspund la mai mult de 75 de întrebări. Deci recomand tuturor sa va dozați bine timpul si sa va lăsați macat 15-20 min la sfârșit pentru a revizui întrebările, care v-au părut mai deficite.
  • Întrebările au fost:
    • ~20% – bazate pe inputurile si outputurile proceselor (ușoare daca cunoști ordinea proceselor si inputurile/outputurile);
    • ~25% – situaționale la care trebuia sa alegi cel mai bun răspuns (mi-au părut mai grele, care necesita logică, experiență si atenție);
    • ~20% – cu formule de calcul, network diagramme si pasul critic (ușoare, daca știi bine formulele),
    • ~25% – cu mult text excesiv la care trebuia sa citești foarte atent de câteva ori întrebarea ca sa înțelegi care e problema (mi-au părut foarte complicate la care am răspuns mai mult intuitiv si presupun ca am făcut cele mai multe greșeli);
    • ~10% foarte simple.
  • De examen m-am pregătit pe materialele RITA, am citit unele capitole din PMBoK, care erau mai importante si am făcut multe simulări de examen cu PM FASTrack® Exam Simulation. Simulările au ajutat la antrenarea abilitaților de abordare rapida a întrebărilor si încadrare in timp. «Metoda RITA» oferă foarte multe sfaturi cum sa parcurgi întrebările dificile si pot să zic la sigur ca mi-au prins bine toate.
  • Pe partea psihologică cel mai dificil mi-a părut presiunea timpului si emoțiile, care m-au inhibat enorm la început. A fost necesar un efort mare ca sa depășesc aceasta stare de inhibare.
  • Pe tot parcursul examenului am avut o senzație de nesiguranța si șovăiala intre răspunsuri si la multe întrebări am răspuns intuitiv. Acest lucru m-a descurajat din start, deoarece i-mi doream sa fiu absolut sigura in răspunsuri, dar pana la urma am înțeles ca intuiția este o mare putere. Deci aveți încredere in intuiție când nu știți răspunsul exact, ea o sa va ajute „să înotați cu bine pana la celalalt mal”!

Merita să încercați! O să primiți o doza buna de adrenalina iar rezultatul o să vă încarce cu energie pozitivă, motivare si încredere!

Bafta si curaj tuturor!

Elena

IT Manager

Cum a fost – BA Fundamentals – Iași, martie 2017

Cursul open de Business Analysis Fundamentals din 23-24 martie 2017 din Iasi a fost un curs interesant, interactiv si reușit din mai multe puncte de vedere.

In primul rând, cursanții au venit din domenii diferite (ex. IT, Farma, Consultanta), cu experiența și cu așteptări diferite. A fost un mediu prielnic pentru a lega conexiuni noi atât din punct de vedere interuman, cât și la nivelul cunoștințelor împărtășite.

Participanții la curs au învățat despre ce este analiza de business și care este rolul unui analist de business, atât în cadrul proiectelor, cât, mai ales, la nivel organizațional. Au aflat despre importanța identificării nevoii reale de business și a analizei contextului curent, înainte de a trece la implementarea soluțiilor recomandate. Au fost prezentate diverse metode de deducere a cerințelor, precum și avantajele și dezavantajele fiecărei metode in parte.

Pentru a ancora teoria în practica, s-a lucrat pe studii de caz alese de catre participanți. Temele de proiecte propuse au fost foarte interesante și au generat multe discuții, feedback constructiv.

Iată cum au văzut cursanții această sesiune:

Experiență foarte plăcută, peste așteptări!”

„Curs profesional, adaptat, interactiv!”

„Cursul și-a atins obiectivele! Mi-a plăcut pentru că stimulează atenția la detalii și aprofundarea cerințelor”

Sintetic! Foarte stimulator!”

„Foarte interactiv! A sistematizat foarte multe noțiuni despre care eu credeam ca știu ce sunt și ce înseamnă! Deși am experinență in domeniu, mi-a fost foarte folositor!”

„Parte practică consistentă, utilă în înțelegerea noțiunilor teoretice.”

„Mi-a plăcut interacțiunea cu persoane din alte domenii de activitate. Victoria este o persoană foarte pozitivă si foarte pregătită!”

„Mi-a plăcut că am putut pune la locul lor anumite noțiuni și cunoștințe, și am făcut conexiunile necesare înțelegerii complete!”

„Interesant! Solicitant! Interactiv!”

” Un plus mare la cunoștințele mele! sistematizare foarte bună a informațiilor”

Calitatea cursanților a adus foarte multă valoare sesiunii!”

Vă așteptăm la cursurile viitoare de BA Foundations sau PBA – Exam Prep din Iași, București și Cluj.

Cum a fost la examenul PMP – Martie 2017

„Buna Ilie,

Asa cum am promis revin cu detalii despre examenul din martie :

– Majoritatea intrebarilor au fost situationale de genul what would you do first/next
– Cateva cu inputs/outputs si ce fel de tools and techniques ai folosi
– Am avut 3-4 intrebari cu network diagram si cam 3-4 cu formule de calculat care nu au fost grele dupa parerea mea
– Mi-au picat multe intrebari cu Delphi technique , cam 6-7
– Am avut destul de multe intrebari de HR – conflict management si teoriile motivationale , in jur de 10-12 cred
– La cateva intrebari n-am inteles nici ce vroiau exact nici ce insemnau optiunile pe care le dadeau, nu auzisem de ele – presupun ca astea sunt din cele 25 “experiment”

La inceput mi-a luat cam 15 minute sa scriu ce aveam de scris pe foaie dupa care am avut niste intrebari foarte lungi cu raspunsuri lungi care mi-au mancat foarte mult din timp. Desi la simulari stateam bine cu timpul aici am terminat cu 20 de minute inainte de cele 4 ore si nu prea am reusit sa trec prin toate intrebarile marcate pentru review- poate a fost mai bine pentru ca oricum se spune ca ar trebui sa ramai la prima optiune J
Sper sa ajute feedbackul si bafta celor care inca nu au dat examenul!

S,  Manager Oracle

 

Cum a fost la Cluj – PMP Martie cu Ilie Dragan

Săptămâna trecută am deschis seria cursurilor „edu-differentiate yourself” și in Cluj, unde în acest an sunt programate cursuri de Project Management, Fundamentals si PMP Exam Prep, Analiza de Business, Risk Management, Strategie si Inovare, după un program pe care il găsiți in secțiunea de pe site rezervată fiecărui curs.

Revenind la cursul de PMP, putem spune că am pășit cu dreptul, pentru că participanții au fost foarte determinați în a afla cât mai multe despre cum să promovoze examenul din prima incercare. Atât de determinați, încât am agreat să incepem sesiunile la 8.30 in loc de ora 9.00, pentru a facilita un proces de învățare mai eficient, iar pauzele au fost dominate de discuțiile despre aplicațiile practice ale project managementului in proiectele reale ale fiecăruia.

Participanții au provenit din industrii diferite – oil&gas, IT, consultanță, construcții, real-estate, producție, după cum ne așteptam și cum e tradiția la acest tip de cursuri. Am observat motivația lor de evoluție personală și cât de bucuroși au fost pentru că au aflat lucruri care îi ajută atât in viața profesională cât și in cea personală. De fapt și noi am fost foarte bucuroși când am primit feed-backul lor:

„Mi-au plăcut foarte mult exercițiile. Îmi place că este logic și interactiv!”

„I start to know what I don’t know! I have a good feeling about course and exam!”

„Trainerul are calitatea de a te face să asimilezi foarte rapid datele și informațiile”

„Mi-a plăcut tot. Nu am niciun element de care să mă plâng. O idee epuizant, dar nimic nu vine fără sacrificii. Deci excelent curs din punctul meu de vedere!”

„Pentru mine acest curs înseamnă o structurare a conceptelor de project management, a ce înseamnă PM pentru proiecte mari și învățarea unor noțiuni și concepte noi cu aplicabilitate în domeniile în care lucrez. Mulțumesc frumos”

„Mi-au plăcut structura și fluența prezentărilor. Modul de familiarizare treptată cu noțiunile și informațiile prezentate. Prezentările au fost bine orientate pe cunoștințele necesare examenului!”

„Unul din principalele beneficii pentru mine este că înțelegerea proiectelor de mare amplitudine. Structurarea organizațonală.”

„M-a ajutat să descopăr lacunele în înțelegerea proceselor rezultate din munca de PM.”

„Apreciez foarte mult modul de prezentare ( desene – flipchart) și că nu s-au folosit foarte mult slide-uri. Mi-au plăcut exemplele din viața reală ceea ce a ajutat la înțelegerea cursului.”

„Mi-au plăcut recapitulările ritmice a ce s-a făcut anterior cu fixarea tuturor conceptelor!”

„Beneficiile acestu curs pentru mine: înțelegerea proceselor de PM cu aplicabilitate imediată in jobul actual, foarte bun raport pentru pregătirea examenului, lărgirea orizontului pentru domeniul muncii și direcția investițiilor in viitor in România.”

„Mi-a plăcut – Structurat + Logic + Detaliat + Tips&Tricks + Exemple.”

„Acest curs m-a ajutat să aprofundez noțiuni pe care credeam că le știu.”

Excelent curs, ne-am făcut noi prietene și prieteni, care, garantăm că vor deveni PMP in următoarele luni!

Vom reveni cu informații despre evoluția acestor cursanți si cum a decurs examenul PMP!

Pentru sesiunile viitoare, in vederea creșterii eficienței pregătirii, vă rugăm să vă inscrieți cu cîteva luni inainte de perioada programată a cursului!

Alte 10 recomandări despre cum să devii PMP din prima!

Continuăm seria recomandărilor cu ceea ce credem noi că trebuie sa aveți in vedere in timpul pregătirii pentru examenul PMP

11. Dacă nu stăpânești limba engleza bine, amână examenul până când citești și înțelegi rapid întrebările și răspunsurile in engleză!

12. După curs nu trebuie să treacă mai mult de 60 de zile până la examen!

13. Înainte de examen, ia-ți cel putin o zi liberă sau fă in așa fel încât examenul sa fie programat dupa weekend!

14. Planifică-ți examenul doar dacă simți că poți să ii faci față! Dacă la o simulare iei sub 80%, e un indicator ca mai sunt lacune și că e bine să il amâni!

15. „Large projects” sunt subiectul de examen, nu proiectele pe care le gestionezi in viața de zi cu zi, astfel încât privește proiectele și întrebările din perspectiva de „Think big!”

16. Tipurile de întrebări sunt diverse, cel puțin 10 tipuri diferite (situaționale, cu mai multe răspunsuri corecte, cu noțiuni necunoscute, cu termeni inventați, etc)! Fii pregătit să faci față tuturor!

17. Este critic, când citești întrebarea, să înțelegi unde te afli in proiect!

18 . Exersează intrebări amestecate din arii diferite!

19. Folosește softul de simulare al examenului pentru a te pregăti, NU pentru a te verifica!

20. Ordinea proceselor este critică in rezolvarea întrebărilor!

Vom reveni cu alte recomandări in postările viitoare!

Pentru comentarii sau clarificări vă rog să-mi scrieți la ilie.dragan@eupc.ro.

Spor la învățat!

10 sfaturi despre cum sa devii PMP din prima!

Avănd in vedere numarul mare de persoane ce doresc să devină PMP, ne-am decis să vă recomandăm, in opinia noastră, cele mai importante 10 sfaturi, rod al cătorva zeci de cursuri de certificare PMP, pe metodologia Rita Mulcahy, cu sute de aspiranți:

1. Pregătirea incepe cu 60- 90 de zile inainte de curs!

2. Incercați să ințelegeți materia pe care o parcurgeți și să vă întrebați „DE CE ?”!

3. Memorarea Inputurilor si Outputurilor nu vă ajută foarte mult la examen!

4. Ințelegeti modul in care procesele de project management interacționează și se suprapun!

5. Limitați-vă la o singură sursă de invățare – Rita Mulcahy PMP EXAM PREP Book și ce vă indicăm noi adițional!

6. PMBoK-ul nu trebuie memorat și nici măcar parcurs in totalitate!

7. Managementul integral al schimbărilor este cel care vă va scoate din dificultate! Incercați să înțelegeti acest proces, inainte de a merge la examen!

8.Cursul de pregătire trebuie făcut pentru a vă clarifica noțiunile, pentru a lua examenul din prima, nu doar pentru cele 35 Contat Hours necesare aplicației!

9. Înțelegeți definițiile din glosarul PMBoK!

10. LOGICA inainte de toate guvernează orice proces, deci si cele de project management! Învață logic!

Dacă credeți că sunt sfaturi bune vă rog să le impărtășiți cu cei care iși doresc această certificare. Calendarul cursurilor aici http://edu.eupc.ro/project-management/

Dacă aveți intrebări sau comentarii, vă rog să-mi scrieți la adresa ilie.dragan@eupc.ro sau să mă contactati pe Linkedin – Ilie Dragan.

9,10 martie PM Fundamentals – Curs „foarte” aplicat PM, trainer Ilie Drăgan

In perioada 9,10 martie s-a desfășurat modulul 1 al cursului „Project management Fundamentals. Tools & Techniques”, unul dintre cele mai complete si, poate cel mai aplicat, curs de PM aflat pe piața din Romănia.

In primele două zile am discutat despre: principalii factori de succes ai unui proiect in organizații ( suportul top managementului, folosirea adaptată a metodologiei de PM, stabilirea corectă a conținutului proiectului, managementul proactiv al stakeholderilor si managementul asumat al riscurilor, care sunt grupele de procese, procesele de project management si cum interacționează acestea.

A fost un modul în care, diversitatea grupei, dată atît de backgroundul participanților – ingineri, IT-iști, economiști, fizicieni, manageri, filologi cât și de experiența acestora (aviație, dezvoltare soft, consultanță FIDIC, outsourcing, comunicare, consultanță achiziții), a fost determinantă, in ceea ce privește înțelegerea noțiunilor si tehnicilor de PM, pentru că fiecare a înțeles importanța managementului proiectelor si programelor in dezvoltarea firmei, indiferent de domeniu sau industrie.

Am discutat, dezbătut, aplicat pe proiecte reale ale participanților și clarificat importanța părtilor interesate, a WBS si bineînțeles a Project Charterului. Să vedem cum va arata tema pentru acasă – ceea ce participanții trebuie să pregătească intre module – pentru că proiectele sunt extrem de variate. Avem „de implementat”, aplicând metode si instrumente studiate la curs, o reglementare in domeniul aeronautic, de realizat un brand de țară și de reabilitat rețele edilitare urbane!

Vă vom ține la curent cu modul in care au crescut aceste proiecte!